program

Wyróżnia nas nowatorskie podejście do wychowania i edukacji dzieci we wczesnym okresie życia.

Dla nas dzieci są najważniejsze , dlatego dbamy o ich wyjątkowe potrzeby i bacznie przyglądamy się naszym poczynaniom , aby wciąż udoskonalać naszą pracę na rzecz dzieci. Celem podejmowanych przez nas działań jest:
domowa atmosfera
w przedszkolu
dużo radości, śmiechu i wzajemnego szacunku
wpojenie zamiłowania do zdobywania wiedzy oraz samodoskonalenia
możliwość zdobywania własnych doświadczeń , usamodzielniania się , a zdobywanie wiedzy poprzez doznanie na własnych zmysłach zachęca do jej pogłębiania
indywidualne traktowanie dzieci
za pomocą pedagogiki montessoriańskiej umożliwiamy dzieciom rozwój we własnym, niewymuszonym tempie
budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby
akceptacja siebie, przekonanie o własnej wyjątkowości, pomoc w odkryciu własnych talentów i uzdolnień, umożliwienie odnoszenia sukcesów
nauka budowania relacji międzyludzkich oraz umiejętności radzenia sobie w grupie
grupy mieszane wiekowo – 2,5 do 6 lat –  pozwalają na budowanie relacji z dziećmi młodszymi oraz starszymi, a nie tylko z równolatkami
zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa
bezpieczne wnętrza, ogród oraz kadra potrafiąca udzielać pierwszej pomocy
zdrowe odżywianie naszych podopiecznych
nasze menu jest zaplanowane przez dietetyka
zapewnienie warunków do dużej aktywności fizycznej
spacery, zabawa na placu zabaw, gimnastyka
Kochać dziecka, to znaczy służyć mu
jak daleko jak to możliwe.

Maria Montessori

Nasza filozofia

opieramy się na założeniach pedagogiki Marii Montessori

Realizujemy cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty, a nasi absolwenci posiadają wszystkie niezbędne umiejętności do podjęcia dalszej edukacji w szkole podstawowej, zgodnie z podstawą programową MEN. 

aktywność własna dziecka z materiałem rozwojowym
swobodna zabawa
w przedszkolu
codzienne spotkania dzieci
z nauczycielem w kręgu

Doświadczanie

Zajęcia prowadzone są w taki sposób,
aby każde dziecko mogło samo doświadczać

W ramach codziennych zajęć przedszkolnych proponujemy pracę z materiałem Montessori, który pozwala zdobywać nowe umiejętności poprzez doświadczanie zmysłem dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku. Praca własna rozwija zdolności językowe, matematyczne, sensoryczne, kulturowe, budzi zamiłowanie naukowe oraz zachęca do dalszych poszukiwań. Zdobyta w sposób wielozmysłowa wiedza na zawsze pozostanie w umysłach przedszkolaków, dając im doskonałą bazę do dalszej edukacji.

czego nie ma w zmysłach ,
tego nie ma w umyśle .

Maria Montessori

Twórczość

stwarzamy dzieciom liczne możliwości twórcze

Poprzez sztukę człowiek wyraża swoje emocje , myśli i uczucia. Chcąc zachęcić nasze dzieci do wewnętrznych poszukiwań samego siebie stwarzamy im liczne możliwości twórcze. W każdej sali przedszkolnej znajduję się stanowisko artystyczne wyposażone w liczne akcesoria plastyczne, z którego dzieci mogą korzystać kiedy maja na to ochotę. 

liczne zajęcia
plastyczne
Częsty kontakt z różnorodnymi technikami artystycznymi
samodzielne decydowanie w jaki sposób, kiedy i jak długo dziecko pracuje
nie możemy „nauczyć” dziecka, jak być artystą, ale możemy pomóc mu w rozwoju oka, które widzi, ręki, która jest posłuszna (rozumowi), duszy, która czuje.

Maria Montessori

Nauka o pokoju

Niezwykle ważna jest umiejętność rozróżniania dobra od zła

W czasach nasilonego tempa życia oraz dużej stymulacji bodźców dzieci potrzebują wyciszenia. Plan dnia ułożyliśmy tak, aby zajęć nie było za dużo , żebyśmy mogli znaleźć czas dla każdego z naszych podopiecznych z osobna , aby mieć czas na rozmowę i słuchanie siebie wzajemnie. W każdej z sal znajdują się kącik ciszy , gdzie dzieci mogą odpocząć, pomyśleć , a nawet zaprosić kolegę do wspólnego milczenia oraz kącik pokoju , w którym dzieci mogą zapalić świeczkę , przyjrzeć się sobie w lustrze , zapoznać się z religiami i kulturami Świata. 

Przyświeca nam motto: „Każdy inny, wszyscy równi.”

proszę was, kochane dzieci, które wszystko potraficie, abyście razem ze mną budowały pokój na świecie.

Maria Montessori

Ruch

Dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego dzieciom należy zapewnić codzienną aktywność fizyczną

Każdego dnia wychodzimy na spacer lub bawimy się w przedszkolnym ogrodzie , a gdy pogoda nie sprzyja wykorzystujemy akcesoria do ćwiczenia dużej motoryki u dzieci i w salach organizujemy mini fitness. Każda z sal posiada elementy poprawiające koordynację ruchową przedszkolaków ( piankowy tor przeszkód , materace , …).W ogrodzie przedszkolnym zamontowany został piękny plac zabaw.

Każda niepotrzebna pomoc
jest przeszkodą w rozwoju.

Maria Montessori

Język angielski

przedszkolaki mają codzienny kontakt z językiem w formie zabawy
W naszej opinii nauka języka obcego przebiega najsprawniej, gdy bazuje na zasadach nauki języka rodzimego (małe dziecko samo uczy się języka poprzez osłuchiwanie, bez zbędnego tłumaczenia). Dlatego codzienne lekcje języka, według wybranego na dany rok programu, prowadzone są po angielsku. W codziennym życiu przedszkolnym stosujemy słowa oraz zwroty w języku obcym, np. podczas ustalania pogody, sprawdzania obecności, przy codziennych czynnościach higienicznych, itd. Naukę języka wzbogacamy również o codzienne słuchanie  angielskich piosenek, podczas których bawimy się zgodnie z metodą TPR (angażując ciało i ruch w proces nauki).
ogladanie i słuchanie po angielsku
Raz w tygodniu dzieci oglądają cartoons ( krótkie bajki w języku angielskim ) i raz w tygodniu nauczyciel czyta dzieciom książki w tym języku.
trudność nauki zwiększana stopniowo
Aby nie zniechęcić i nie wystraszyć naszych podopiecznych najpierw wprowadzamy proste elementy językowe, stopniowo zwiększając ich trudność.
dbamy o bazę do wysokich kwalifikacji językowych
Z naszego doświadczenia wynika, że kilkuletnie dziecko może doskonale rozumieć  oraz mówić proste zwroty w języku obcym – stanowi to doskonałą bazę do nabycia wysokich kwalifikacji językowych w niedalekiej przyszłości.

Dane kontaktowe

(kontakt w godzinach 9 – 15)

Przedszkole

Przedszkole jest ośrodkiem praktyk dla Polskiego Instytutu Montessori.
Scroll to Top